Skötselråd

Skriven av TREringar. Posted in Uncategorised

Skötselråd för TREringars smycken

För att dina smycken från TREringar ska skänka dig glädje under många år är det viktigt att du sköter om dem på bästa sätt.

Förvara gärna smyckena i medföljande ask eller påse när du inte använder dem. Rengör dina smycken regelbundet med putsduk, så behåller de sin lyster längre.

Mässing är ett levande material som förändras över tid. Mässingen är nickelfri. Mässingen mörknar och får patina, vilket gör varje smycke unikt. Faktorer som luftfuktighet, temperatur och ljus  bidrar till att ditt smycke får den färg det får. Vill du dock att smycket ska vara lika ljust som när du köpte det, går det lätt att putsa upp. För att rengöra på bästa sätt, putsa med vanlig mässingsputs. Putsmedel hittar ni i välsorterade färg- och hobbyaffärer. Husmorsknep som att putsa med ketchup, filmjölk eller borsta försiktigt med tvål och vatten är värt att pröva.

För att undvika att dina smycken utsätts för onödigt slitage bör du ta av dig smyckena vid bad, disk och trädgårdsarbete osv. Undvik även att sova med smyckena på eftersom de då utsätts för onödigt hårt slitage. Ingen metall mår bra av salt- eller klorerat vatten.

FAQ

Skriven av Super User. Posted in Uncategorised

storlek hals

Vanliga frågor och svar – För mer information, se TreRingars köpvillkor.

 

Hur lång är leveranstiden?

Beräknad leveranstid är ca en vecka efter registrerad betalning. För beställningsvaror gäller leveranstid ca två veckor. Vid mycket brådskande leverans - maila eller ring! Vi gör allt vi kan för att tillgodose dina önskemål om leverans.

 

Ingår frakt och moms i priset?

Ja, 25 % moms ingår i priset och vi tillämpar fraktfritt på order inom Sverige

 

 Vad händer om varan är trasig/defekt vid leveranstillfället?

Meddela oss inom sju arbetsdagar ditt beställningsnummer via order@treringar.se, samt orsak till retur. Du returnerar varorna i samma förpackning som de levererades i tillsammans med vår retursedel. Givetvis står vi för returkostnader och skickar snarast möjligt en ny vara utan extra kostnader.

 

Vid ångrat köp, hur går jag tillväga?

Du returnerar varorna i samma förpackning och skick som de levererades i.  Vid ångerköp står kunden för frakten. Kontakta oss via order@treringar.se    Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. fffö för vidare information. Enligt ångerrättslagen har du alltid rätt till 14 dagars öppet köp vid distanshandel.

 

När får jag min återbetalning?

När man skickat en retur till oss så görs den ekonomiska korrigeringen utifrån vilket betalsätt man valt på sin order från början. Om du valt att betala med betalkort direkt på sidan vid beställningstillfället så kommer en återbetalning att ske till samma kort inom 20 bankdagar efter att vi mottagit och registrerat returen hos oss. Om du valt betalsätt faktura, kommer de returnerade varorna att nollas på fakturan så fort vi fått in din retur. (Vid retur på en order mot faktura betalar man alltså bara in det man behåller samt för avgifterna på ordern.

Hur beställer jag olika längder?

Maila ert beställningsnummer till order@treringar.se samt det mått ni önskar, som finns angivna på produkten. Då gäller bytesrätt som vanligt. Önskar ni ett eget val av mått eller önskemål av utseende på smycke  mailar ni info@treringar.se. Vi bemöter dig via mail för bekräftelse. Egna val av t.ex mått eller specialdesignade smycken går ej att returnera, men vi försöker göra det yttersta för att bemöta era önskemål.

 

Om

Skriven av Super User. Posted in Uncategorised

 

TRERINGAR  startades år 2012 i Stockholm av två bröder med ett starkt intresse för mode och givetvis smycken. TRERINGAR står för karaktär, nyskapande och unicitet.

Hela familjen Pahlfèr är nu en del av TRERINGAR, där kärnan även utgörs av  många års kunskap av design och inredning. Vi är stolta över att nu kunna erbjuda smycken av högkvalitativt material från Frankrike, i mässing och rostfritt stål.

Materialet produceras av ett företag som Alexander Foin grundade 1862 i Paris, och som de sedan dess specialiserat sig på. Även Paco Rabanne upptäckte och gjorde det känt genom de "haute couture" modeller han skapade. Den speciella svetstekniken, där varje ring är individuellt helsvetsad gör materialet mycket hållbart och står emot deformation. Smyckena är handgjorda och moderiktiga, och kan kombineras på otaliga sätt. Då smyckena är gjorda förhand är de inte identiskt lika. Genom att erbjuda mycket stilrena och flexibla produkter suddar vi ut stereotypen kring smycken för kvinnor och män. En del skapas även endast i mycket små kollektioner, vilket gör dem mycket sällsynta. Då vi designar smycken själva, har vi möjlighet att utforma smycket för just dig.

 

 

 

 

 

 

 

 

Köpvillkor

Skriven av Super User. Posted in Uncategorised

 

Här finner du information om sådant som kan vara bra att veta och som hjälper dig att vara trygg i dina köp hos oss, till exempel våra köpevillkor, leveranssätt, ångerrätt samt garantier.

 

Allmänt

 

För att handla hos oss måste du vara 18 år. Genom att skicka din beställning samtycker du till att ditt namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. TreRingar/ Pahlfer Inredning AB, org.nr.556922-6896, förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om de beställda produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-mail till info@treringar.se eller ring 08-684 20 200.

 

Förändringar och tillägg i köpvillkoren

 

TreRingar förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i köpvillkoren. Om några ändringar görs i köpvillkoren kommer TreRingar tillgängliggöra ett nytt exemplar av dessa villkor på http://www.treringar.se.

 

TreRingar förbehåller sig rätten att, närsomhelst, vidta förändringar och åtgärder, omedelbart och utan föregående information, på grund av lagstiftning eller föreskrifter från myndigheter.

 

 

Produkter

TreRingars produkter är handgjorda och därmed inte identiskt lika. 

 

Priser

 

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive 25 % moms. Ditt kvitto eller faktura bifogas tillsammans med din leverans eller skickas till dig via e-mail. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbereder oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Självklart kontaktar vi dig om du har fått fel pris på din orderbekräftelse och du har full rätt att annullera din beställning.

 

Betalningsalternativ

 

KORT

 

Din onlinebetalning är säkrad genom att TreRingar/ Pahlfer Inredning AB använder betalningstjänster från Handelsbanken och deras samarbetspartner DIBS. DIBS system uppfyller samtliga säkerhetskrav från banker och kortorganisationer. DIBS är certifierade enligt internationella kortutgivares nya skärpta säkerhetskrav (PCI). All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS. TreRingar/Pahlfer AB har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter.

 

Vi accepterar följande bank- och kreditkort: Visa och MasterCard

 

SAFESALE

 

Safesale är en kvalitetsmärkning för säkra betalningar med Handelsbanken. Har du ytterligare frågor kring säkerheten eller betalningssätt är du välkommen att kontakta Handelsbanken Finans AB på tel.nr 08-34 35 50.

FAKTURA

 

Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 29 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

 

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

 

Du har fyllt 18 år

Du har en stadigvarande inkomst av tjänst

Du har minst 120 00 kr i årsinkomst

Du har inga betalningsanmärkningar

 

DELBETALNING

 

Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan du delbetala vid köp över 1000 kr. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Handelsbanken Finans.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Handelsbanken Finans en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Har du en gång delbetalat en vara hos Handelsbanken Finans kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

 

 

Alternativ för delbetala
Exempel på kampanjevillkor.

 

Betalningsalternativ

Kampanj-
avgift

Adm. avgift
per mån

Årsränta

Effektivränta
vid köp på
10 000 kr

Totalt belopp att
betala vid köp
på 10 000 kr

Inköpsmånad + 30 dagar

0 kr

29 kr

0%

2,02%

10 029 kr

3 månader

95 kr

29 kr

0%

12,93%

10 153 kr

6 månader

295 kr

29 kr

0%

18,90%

10 440 kr

12 månader

295 kr

29 kr

0%

12,77%

10 614 kr

24 månader

295 kr

29 kr

8,95%

19,67%

11 908 kr

36 månader

295 kr

29 kr

8,95%

18,37%

12 750 kr

595 kr/månad

295 kr

29 kr

8,95%

20,37%

11 685 kr

 


Övriga villkor: Inköpsmånaden är betalningsfri. Eventuell kampanjavgift delas upp på antalet betalningar.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:

 

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

 


Ett kort på köpet
Dessutom kan du - helt utan kostnad - få ett kort kopplat till din beviljade kredit. Kortet heter Multicard och har MasterCard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner. Kortet har ingen årsavgift.


 

Ångerrätt / Reklamation /Returnera vara

 

Ångerrätt 14 dagar
Vi följer de lagar och föreskrifter som finns på området vid distans- och hemförsäljning, den så kallade distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att du har rätt att inom 14 dagar från det att du erhållit varan ångra ditt köp, du ska alltså meddela oss detta inom 14 dagar och själv bekosta returen av varorna i oskadat och oanvänt skick. Du står för transportrisken. När vi erhållit de returnerade varorna och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi inom 20 dagar motsvarande belopp till dig. Obs! Vid köp av en vara som ska tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars fått en tydlig personlig prägling gäller ej ångerrätt.

Skicka din retur till:

Pahlfer Inredning AB/ TreRingar.
Hemmesta Dalväg 52
139 30 Värmdö

Har du frågor angående din retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst
via info@treringar.se

Reklamation
Om varan mot förmodan skulle vara trasig eller defekt vid leveranstillfället, kontakta då oss inom 7 arbetsdagar, via order@treringar.se. Ange ert beställningsnummer samt orsak. Naturligtvis har du ett års garanti på de produkter du köper hos oss. Vid godkända reklamationer eller felexpedierad vara, står vi för returfrakten och skickar snarast möjligt en ny vara utan extra kostnader. För betalda returer sänder vi er en retursedel som används vid returfrakten. Returnera varorna i samma förpackning som de levererades i.
TreRingar följer konsumentköplagen vid reklamationer och vid ev. tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

 

Skicka din reklamation till:
Pahlfer Inredning AB/ TreRingar.
Hemmesta Dalväg 52
139 30 Värmdö

 


Har du ytterligare frågor tveka inte att kontakta oss via   info@treringar.se
 eller på tel.nr 08-684 20 200

 

 

Leveransvillkor / Fraktkostnad

 

Fraktkostnader.
TreRingar erbjuder fri frakt inom Sverige!

 

Leveranssätt.
Dina varor levereras med Posten eller annan transportör. Inga dolda avgifter tillkommer.

 

Delleverans.
Är en eller flera varor restnoterade på din beställning meddelas du i förväg och kan själv välja hur du vill gå till väga.

 

 

Sekretess


Kundens användarnamn och lösenord är hemlig information. Kunden är ensam ansvarig för att användarnamn och lösenord förvaras och används på ett betryggande sätt så att uppgifterna behålls konfidentiella och obehörig ej kan få tillgång till uppgifterna.  

Kunden försäkrar att den information som han eller hon lämnar till TreRingar är korrekt och aktuell. Kunden ansvarar vidare för att vid behov uppdatera denna information.

Kunden måste omedelbart anmäla till TreRingar via e-post till info@treringar.se om det kan misstänkas att obehörig känner till Kundens inloggningsuppgifter. Kunden är skyldig att omedelbart ändra sitt lösenord om det kommer bort eller om Kunden får reda på att någon annan känner till dennes inloggningsuppgifter. Kunden är ansvarig för varje obehörigt användande som orsakats av obehörigs agerande i händelse av missbruk.

Du kan enkelt ändra din kundprofil eller lösenord på hemsidan. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PLU (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt register. Kontakta i så fall vår kundservice info@treringar.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta personuppgifter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fler artiklar...